Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 10 lutego 2013

Chlebki Roti

Będąc w Turcji objadałam się bardzo często chlebkami roti. Budka stała tuż przy plaży, więc nie musiałam daleko chodzic. Jednak kolejka z tego co pamiętam to zawsze była długa, ale zawsze warto było. Kobieta, która te chlebki robiła nosiła strój, który przykrywał jej prawie całe ciało i głowę. Było mi jej bardzo szkoda, ponieważ było tam naprawdę bardzo, bardzo gorąco.
Dodatkiem do chlebków może byc: ser żółty lub twarożek ze szczypiorkiem, ale ja osobiście wolę pierwszą wersję. A teraz pora na przepis:

Składniki:

  • 125 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 70 ml wody
  • szczypta soli
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki masła klarowanego ghee (lub zwykłego)
  1. 2 łyżki mąki pszennej chlebowej
  2. Mąkę mieszamy z solą.
  3. Stopniowo wlewamy do mąki zimną wodę i wyrabiamy ręką ciasto.
  4. Po 2 minutach wlewamy łyżkę oliwy i smarujemy resztą oliwy dłonie.
  5. Dalej wyrabiamy ciasto, jeszcze przez 2 minuty.
  6. Dzielimy je na 4 części i formujemy kulki.
  7. Każdą kulkę rozpłaszczamy, obtaczamy w mące pszennej i wałkujemy na cienki placek.
  8. Na patelni rozpuszczamy masło klarowane ghee lub zwykłe masło.
  9. Smażymy chlebki po 2 minuty z każdej strony.
Miłej zabawy. Smacznego:)

5 komentarzy:

  1. Przepraszam Was za czcionkę, niebawem ją całkiem zmienię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też jadłam takie chlebki w tureckim hotelu ;)
    Gdzie dokładnie byłaś?

    OdpowiedzUsuń
  3. W Alanya. Nazwy hotelu nie pamiętam dokładnie, ale chyba "Top Hotel".

    OdpowiedzUsuń