Łączna liczba wyświetleń

środa, 6 lutego 2013

Turcja i jej zakątki ciąg dalszy...

Dziś napiszę o tym co warto przywieśc z Turcji. Na pewno warto kupic bawełniane koszulki czy polarowe bluzy. Są one tańsze i wykonane z lepszego materiału niż w Polsce. Skoro mowa o rzeczach z materiału to warto kupic także ręczniki i koce. Mogą byc one świetną pamiątką, ale także mogą nam posłużyc na sporo czasu. Turecka bawełna jest bardzo dobra, dlatego osobiście polecam.
Teraz trochę o dekoracjach do domu. Więc, wazony, świeczniki, miseczki, talerze, popielniczki i wiele, wiele innych przecudnych rzeczy są robione i ozdabiane ręcznie. Sama nie mogłam się oprzec tym dziełom więc przywiozłam mały wazon, lampiony z kolorowego popękanego szkła oraz talerz z miejscem, w którym byłam.Później dodam zdjęcia abyście mogli je zobaczyc.
 Przejdźmy dalej, czyli mowa będzie o kosmetykach. Żadna dziewczyna na pewno się nim nie oprze. Kolorowe opakowania i wyśmienity zapach. Tak jak Grecja słynie z wyrobów oliwkowych, Bułgaria różanych, tak Turcja z granatu. Można tam spotkac kosmetyki od kremów do rąk z granatem po maski czy kremy do stóp. Lecz nie zapominajmy o glince, którą można spotkac w proszku lub w kostce. Dzięki temu możemy w domu odtworzyc wspomnienia z minionych wakacji.
Teraz trochę o herbatach. Prawie przy każdym stoisku stoi cała ścianka herbat. Na szczęście nie ja lecz moi rodzice je kupowali, bo ja bym w końcu nic nie wybrała. Każda ma inny smak i inne właściwości i uwierzcie mi, że było ich o wiele więcej niż w Polsce. Ostatecznie kupiliśmy zestawy, które się lepiej opłacały i mniej czasu straciliśmy na ich wybieranie. Smak tych herbat jest niepowtarzalny. Do tego warto jeszcze dokupic taki zestaw małych szklaneczek ze spodeczkiem ( w takich szklaneczkach turcy piją najczęściej herbatę).
 I na sam koniec mowa o słodyczach. Mi one najmniej przypadły do gustu, ale o gustach się nie dyskutuje, bo moim bliskim smakowały. Można je kupic w gotowych opakowaniach lub na wagę. Osobiście polecam tą pierwszą opcję, ponieważ może w bagażu nam się zgnieśc, a na pewno nie chcieli byśmy tego. A tak to mamy zapakowane szczelnie w folii. To może byc dobrym prezentem dla bliskich.
 Jednak najlepszą pamiątką z wakacji są zdjęcia i świetnie wspomnienia.

 

1 komentarz: