Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 24 lutego 2013

Kewra water

Hejka:) Dziś moja pierwsza, ale krótka recenzja. Na pierwszy żywioł wybrałam "Kewra water".
 "Kewra water" to destylowany wyciąg z kwiatu Pandanus, używany głównie w kuchni indyjskiej. Tę wodę można kupic w "Kuchnie świata", ale i dobrych delikatesach. Woda jest stosowana do przyprawienia zarówno dań słodkich, słonych i napojów. Gdzieś czytałam, że można tego używac także na twarz, jako tonik. No, ale ja nie próbowałam.
"Kewra water" jest dostępna zarówno w szklanej, jak i plastikowej butelce. Ja kupiłam w szklanej butelce, która ma 190 ml. Została ona wyprodukowana w Wielkiej Brytanii. Więc nie jest to w sumie prawdziwa "Kewra water". No, ale nie narzekajmy:) Teraz podam informacje, które zostały zawarte na etykiecie, z tyłu:
"Kewra słynie w całych Indiach ze swego niesłychanie intensywnego zapachu, podobnego do zapachu bzu lecz bardziej słodkiego i owocowego. Pochodzi z kwiatów i liści azjatyckiej rośliny Pandanus Odoratissiumus. Używa się jej podobnie jak wody różanej, do aromatyzowania wyrobów ( tu miałam starty wyraz), cukierniczych, koktajli"
 Ogólnie to przydatna i ciekawa rzecz w kuchni. Jednak nie wszystkim może przypaśc do gustu zapach.
A teraz kilka fotek:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz