Łączna liczba wyświetleń

piątek, 22 marca 2013

Hej:) Ostatnio czuję, jakby czas mnie gonił i chciałabym zrobic wiele czynności naraz. Przez to, że niedługo święta, to ciągle w szkole miałam jakieś testy. Lecz, znajdzie się chwila i na przyjemności, a mianowicie w sobotę miałam robic sernik z masłem orzechowym, ale bałam się trochę, jak to będzie smakowac. Dlatego ostatecznie zdecydowałam się na ciasto marchewkowe. I powiem wam, że całkiem dobrze wyszło. Przynajmniej wyszło tak, jak ja to sobie wyobrażałam. Ciasto marchewkowe jest wilgotne, przez marchewkę, która sprawia, że ciasto nie jest suche i mdłe. A przyprawy korzenne i olejek rumowy, dodają mu cudownego smaku. Te wszystkie zapachy rozchodzą się w całej kuchni, co bardzo przyciąga i kusi. Gdybyście chcieli  zrobic ciasto marchewkowe to oto przepis:

Składniki:
  • 4 jajka (żółtka oddzielone od białek)
  • 1 i 1/2 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki oleju
  • aromat rumowy 
  • 2 czubate szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki przyprawy korzennej
  • 3 szklanki drobno startej marchewki
  • papier do pieczenia
Przygotowanie:

Białka ubic z cukrem na puszystą masę. Cały czas miksując dodajemy po kolei: żółtka, olej, aromat rumowy, mąka, proszek do pieczenia, soda oczyszczona i przyprawa korzenna. Następnie dodajemy startą marchewkę i mieszamy drewnianą łyżką. Ciasto przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w 180 stopniach C przez 60 minut. Do sprawdzenia, czy ciasto jest gotowe, używamy suchego patyczka. Gdy ciasto będzie upieczone, zostawiamy je do ostygnięcia. Przed podaniem możemy posypac ciasto cukrem pudrem lub startą marchewką.

A teraz zdjęcia mojego ciasta marchewkowego:






1 komentarz: