Łączna liczba wyświetleń

środa, 27 marca 2013

Coś na święta, czyli Mazurek Kajmakowy:)

Hejka:) Wybaczcie, że dawno nie pisałam, ale teraz, gdy zbliżają się święta na drobie zaległości. Dlatego w najbliższym czasie będą posty o słodkościach na Wielkanoc. Ja w tym roku będę robic dwa ciasta. A jakie? Mazurek, tarta i może małe babeczki? Jak zrobię to na pewno wam pokarzę zdjęcia.
Co roku staram się z moją rodzinką, by niczego nie zabrakło na święta. W tamtym roku przyjechała do mnie rodzina ze Śląska i  słodkości  było tyle, że nie wiadomo za co się zabrac. W tym roku nikt do mnie nie przyjeżdża, ale za to doszedł do mnie nowy członek rodziny. Czyli siostrunia:) Mam nadzieję, że te święta będą udane. I Wszystkim tym, którzy wchodzą i obserwują mojego bloga, chciałabym życzyc, NAJLEPSZYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH:)
 A dziś chciałam zacząc od małych "Mazurków Kajmakowych". Oto przepis:

Kruche ciasto: 
  • 30 dkg mąki, 
  • 20 dkg masła, 
  • 10 dkg cukru pudru,
  • 2 żółtka
  • łyżka śmietany
Kajmak: 
  • 500 ml słodkiej śmietanki lub tłustego mleka
  • 40 dkg cukru
  • 10 dkg masła
  • pół laski wanilii
Zagnieśc ciasto, owinąc folią i pozostawic w lodówce na 30 minut. 
Rozwałkowac, wylepic foremki. 
Upiec na złoto w temperaturze 180-200 stopni C. 
Śmietankę gotowac z cukrem i wanilią, mieszając.
 Lekko przestudzoną masę ucierac drewnianą łyżką, aż zgęstnieje.
 Dodac masło i ucierac.
 Kajmak wylac na podpieczone spody.
 Ozdobic bakaliami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz