Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 28 marca 2013

Zrób samemu, czyli ciasto francuskie

Witajcie:) Jak spędziliście dziś dzień? Leniuchując na kanapie, oglądając telewizję lub czytając książkę? A, może był to dla was dzień pełen wyzwań i przygotowań do świąt? Ja sprzątałam swój pokój na błysk, zajmowałam się siostrą i półtorej godziny temu wróciłam z mszy w kościele. To tyle z tematu co u mnie słychac. A teraz przepis na "Ciasto francuskie", o które pytała moja przyjaciółka. Oto przepis:

Składniki:
  • 1 kostka masła
  • 1/2 szklanki śmietany
  • 2 szklanki mąki
  • szczypta soli
Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki dokładnie zagniec.
  2. Zawiń ściereczką i schowaj na pół godziny do zamrażalnika.
  3. Wyjmij ciasto z zamrażalnika.
  4. Rozwałkuj ciasto- zawsze w tą samą stronę. Ciasto posypuj mąką i zawijaj w jedną stronę. Trzeba tak przekładac przynajmniej 30 razy (im więcej razy ciasto przełożymy tym więcej będzie warstw). 
Przepis jest sprawdzony i na pewno przydatny w kuchni nie raz np. do robienia tart, rogalików, ciastek i wiele, wiele innych pysznych smakołyków. Moja mama ciastem francuskim zawija pieczeń i ją zapieka lub robi roladę z mięsa mielonego i warzyw. Naprawdę bardzo dobre. Bardzo zachęcam do zrobienia.

Rolada z mięsem mielonym i papryką.
Przed i po upieczeniu:)

1 komentarz: